dijous, de març 03, 2011

Yunque de platero


TAS!!!

Sí, se que molts coneixíeu la resposta, amants dels mots encreuats. Sempre m'han agradat els coneguts com autodefinidos i darrerament he reprès l'afició i he descobert que em creen certa adicció, amb les seves paraules de castellà antic que ja ningú utilitza... locos=orates, abalorio=oropel, altar=ara... i les famoses voz de mando=ar, voz de arriero=so, passant, per suposat, per tota la taula periòdica d'elements.

Resulta gratificant veure com van encaixant les lletres en les caselles, de forma ordenada, quadrant les unes amb les altres formant paraules que se sumen unes amb les altres i creen un garbuix de mots absurds sense cap altre cosa en comú que la unió de les seves lletres.

Em costa trobar-ne en català i són més difícils de fer cosa que suposa un repte extra per la ment i una satisfacció major a cada paraula descoberta. Teniu un mot preferit pels encreuats? Jo ja he respost amb el títol de l'entrada ;-)

Au! (or :P)

3 comentaris:

Vaia ha dit...

Oooh a mi el que més m'agrada és el mot encreuat tunejat amb el cricket:d
Com ja has comprovat a mi no s'em donen gaire bé els mots encreuats i em poso nerviosa... així que... tampoc tinc paraula preferida...

Mar ha dit...

Jo sóc més de fer-los en castellà però ja quasi no en posen als diaris... I m'agraden molt! A mi el que m'emociona es deduir els finals de les parales i posar-los sense saber-ne la resposta :P

Markus ha dit...

Si, jo també els faig majoritàriament en castellà que són més fàcils de trobar i també escric les últimes lletres de les paraules que no se quines són però es pot deduir el final (plurals i temps verbals). I a vegades escric fluixet alguna paraula que no tinc segura i després la vaig repintant lletra a lletra conforme va quadrant amb els mots que se li creuen :D