dimarts, de febrer 22, 2011

Enganxat al Foursquare

És terrible senyores i senyors però m'he enganxat a la tonteria aquesta del Foursquare.

Es tracta d'una aplicació basada en geolocalització. A mi em sembla com un joc i una guia d'oci al mateix temps... a veure si m'explico: Tu tens el teu compte creat i vas pel carrer, has sortit a comprar i vas al Mercadona (el supermercat amb nom de droga sintètica). Dus aquesta aplicació al mòbil així que abans d'entrar l'executes i ella fent us del GPS localitzarà tots els llocs registrats del voltant. Selecciones el Mercadona i fas Check-in (t'hi xequejes) i a partir d'aqui et dona punts. També reps unes xapes especials com a premi quan fas determinades coses com fer Check-in en diversos llocs en X dies o coses similars. Cada lloc on un es pot xequejar te un Mayor, que ve a ser la persona que ha estat més cops. Si no hi ha ningú pots esdevenir tu el Mayor a partir de 2 Check-ins si no vaig errat. De la mateixa forma pots deixar constància de la teva opinió del lloc i a l'hora pots veure les opinions de la gent sobre els llocs que et rodegen abans d'entrar-hi. Bastant útil quan busques restaurant en zona desconeguda. Al contrari del Facebook Places pots reservar la teva intimitat i no publicar a tot arreu on ets en cada moment, simplement anar sumant punts pel teu historial personal i competir si vols amb els teus amics.
De cara a les empreses es un arma de doble fil, tenen publicitat gratuita però tant bona com dolenta. No estic segur si alguns establiments fan promocions com al Facebook Places però suposo que si ja que es pot reclamar la propietat d'una localització determinada i a mode de publicitat i per incentivar clients alguns comerços se'n poden beneficiar si s'hi saben adaptar i hi volen invertir.

O sigui que abans d'entrar en un establiment puc saber que en pensa la gent i al mateix temps puc competir amb els meus amics en el joc més estúpid del món de "conquerir" llocs. Com ja he dit abans el tema de la privacitat és millor que el del Facebook Places i amb el Foursquare no corres el risc que algú t'etiqueti amb ell contra la teva voluntat. Suposo que com totes aquestes coses són modes i reconec que és una xorrada de les grosses i que no se fins a quin punt és perniciosa per la vessant cotilla del tema però mira, em distrec.

Mentre tant és com jugar al Risk, poc a poc em faré amb tot Ripollet, que de moment te amo i tot. Temps al temps.

2 comentaris:

Vaia ha dit...

Si Forsquare! Al final has aconseguit que m'enganxi i em piqui... avui ens hem viciat massa... ho haurem de deixar poc a poc :P

Mar ha dit...

Al menys és una aplicació que t'anima a sortir de casa i això és molt tenint en compte que la gent s'enganxa a la pantalla de l'ordinador i de la tele amb molta facilitat :)