dijous, de juliol 29, 2010

Bus Lightyear

Cada dia vaig en bus de casa a la feina i a la inversa. El trajecte dura entre vint minuts (a vegades menys) i mitja hora. L'estona d'anada i de tornada són els meus moments del dia de quotidianitat. Moments que m'agrada prendre amb calma i el més relaxadament possible, amb musica i envoltat del paissatge i les cares anònimes però familiars.

El bus interurbà és força diferent dels busos metropolitans que estava acostumat a agafar a Barcelona, i no pas per un tema de disseny, que també, sinó per la sensació de proximitat del servei. La majoria de conductors són persones conegudes per als passatgers gràcies a temps d'agafar el mateix bus a la mateixa hora. Molts són coneguts al poble, la gent els saluda al passar pel casc urbà i si veuen algú conegut són ells qui saluden. La majoria et diuen bon dia o bona tarda o fins després amb un somriure, i de tant en tant xerren amistosament amb alguns passatgers, que ja es coneixen pel nom, i solen aconseguir que comenci el dia de bon humor i torni relaxat cap a casa quan acaba la jornada.

També hi ha conductors imbècils, i tant, d'aquells que voldries trobarte'ls un dia fora de l'autobús i fer-lis una cara de mans. Però tinc comprovat que la majoria d'aquests duren poc i acaben marxant o fotent-los fora. La feina d'autobuser interurbà és incompatible amb caracters agris i enfilldeputats (m'encanta inventar paraules noves sobretot si són malsonants).

El tema dels horaris també em sorprèn. El mateix conductor que et porta a la feina a les vuit del matí pot ser el mateix que et torni a casa a les vuit i mitja de la nit, envoltant-los d'una sensació irreal d'eterna permanència gairebé onírica.

Jo en conec algun pel nom però realment uso sobrenoms per tots quan li explico a la Marina amb qui he viatjat:

-El Jose Coronado
-El señor que lee
-El clon del señor que lee
-L'amic del homeless
-El Tortell Poltrona
-El hombre que canta
-La chica nueva
-L'enanito trist
-El puto Jorge Javier Vazquez (aquest era dels dolents)
-El granjero busca esposa
-El Fitipaldi
-El vampiro moderno
-L'home inquietant
...

Formen part del meu dia a dia.

Va d'homenatge a tots aquells conductors de bus interurbà que cada dia ens porten fins a l'infinit i més enllà.

Published with Blogger-droid v1.4.8

4 comentaris:

Vaia ha dit...

Tens tota la raó. El que més m'agrada de viure a la perifèria de Barcelona és que arribes a conèixer a la gent. Els autobusers, entre d'altrs professions, són gent del poble i suposo que això fa que la jornada sigui una mica menys dura..entre converses i cotilleos...

Markus ha dit...

Si! Jo també ho penso.

Merci pel comentari. M'alegra veure que està definitivament solventat el problema dels comentaris :-)

Xitus ha dit...

ets un geni trobant dobles. Sens dubte el meu favorit és 'l'amic del homeless' i això que no el conec!l'enanito trist? El contractem per la promo dels pronòstics?

Markus ha dit...

Uis, aquest matí em disposava a agafar el bus del Jose Coronado (el meu preferit) per fer l'ultim viatge d'anada abans de les vacances però quina ha estat la meva sorpresa quan m'he trobat un autobuser que no havia vist abans. El John Malkivich català, a partir d'ara :P